ניהול קמפיינים ופרסום בלינקדאין
גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי בעולם עם נתח שוק של מעל 90% בישראל וגם ברוב מדינות אירופה. האלגוריתם העומד במרכזו של מנוע החיפוש ודואג להחזיר למשתמש את האתרים הרלוונטיים ביותר עבורו פותח במקור על ידי שני סטודנטים מסטנפורד : סרגי ברין ולארי פייג'.
ברין ופייג' יצאו מנקודת הנחה שככל שלעמוד מסוים באינטרנט יש יותר עמודים אחרים ברשת שמקשרים אליו, כך הוא בהכרח גם רלוונטי יותר, וזוהי הסיבה העיקרית לכך שחלק גדול מהרלוונטיות של עמודים בגוגל נקבעת עד היום לפי מספר הקישורים המפנים אליהם. רעיון זה נחשב בזמנו למהפכני והוביל לכך שלמרות שלגוגל היו מעט מאוד משאבים בתחילת דרכו, הוא הצליח להציג תוצאות חיפוש טובות הרבה יותר משל ענקי החיפוש המתחרים באותה תקופה, יאהו ואלטה ויסטה.
ברבות השנים עבר האלגוריתם של גוגל, שבמקור נקרא Page Rank גלגולים ושינויים רבים, חלקם נועדו לסנן מתוצאות החיפוש אתרים שצברו לעצמם יותר מדי קישורים בפרק זמן לא פרופורציונאלי, חלקם נועדו לזהות אתרים שהעתיקו או שכתבו תכנים מאתרים אחרים, וחלקם נועדו להציג בתוצאות החיפוש גם מדיה עשירה כגון תמונות, קטעי וידאו ואפילו מוצרים שונים.
אבל עם כל הכבוד למנוע החיפוש של גוגל, סביר להניח שללא נבחרת מנצחת של מוצרים ופיתוחים משלימים, היא לעולם לא הייתה מצליחה להגיע להכנסות של מעל 50 מיליארד דולר ושווי שוק של מעל 70 מיליארד דולר נכון לשנת 2012.
להלן רק כמה מן המוצרים המפורסמים ביותר של החברה :
Google Adwords
Google Adwords היא מערכת אשר מציגה מודעות בתשלום בתוך האזורים הממומנים של מנוע החיפוש וגם ברשת של אתרים הנחשבים לשותפים עסקיים של גוגל. המפרסמים שמוצגים במקום הבולט ביותר הם אלו שהמודעה שלהם נחשבת לאיכותית ביותר וגם הציעו הצעה גבוהה מספיק עבור כל לחיצה על המודעה. ההערכות הן כי רובן המכריע של הכנסות גוגל מגיעות מ – Adwords.
Youtube
יו-טיוב היה אחד מאתרי הוידיאו הראשונים אשר אפשרו לכל משתמש באשר הוא להעלות סרטונים אישיים לצפייה על ידי גולשים אחרים. האתר נקנה על ידי גוגל בסוף 2006 תמורת 1.65 מיליארד דולר, פחות משנתיים לאחר שנוסד על ידי שלושה חברים יוצאי PayPal.
לאחר הרכישה על ידי גוגל, החברה המשיכה לפתח את האתר ולהוסיף לו תכונות נוספות כגון אפשרות להציג פרשנויות על גבי הסרטונים עצמם, ובעיקר הוסיפה את האפשרות לפרסם מודעות טקסט של Adwords בשכבה נוספת מעל הסרטונים או להצמיד לקטעי הוידיאו פרסומות מקדימות של מספר שניות.
Google Plus
גוגל פלוס היא הרשת החברתית של גוגל אשר הוצגה באמצע שנת 2011 ונועדה להתחרות ב פייסבוק. בדומה לפייסבוק, גם גוגל פלוס מאפשרת למשתמשים להעלות סרטונים, סטאטוסים ותמונות, אך במקום להוסיף חברים , בגוגל פלוס כל אחד בוחר אחר מי הוא רוצה לעקוב ויכול להוסיף אותו למעגלים שונים באופן חד צדדי (מבלי שהצד השני יראה בהכרח את העדכונים של העוקב).
ההערכות היא כי מטרתה העיקרית של גוגל בהקמת גוגל פלוס היא לאגור מידע אודות מאפיינים חברתיים של הגולשים וכך לספק להם תוצאות חיפוש אישיות יותר. למעשה, כבר כיום, כל מי שעושה "+1" (המקבילה של הלייק בפייסבוק) לכתובת אינטרנט מסוימת בגוגל פלוס, גורם לו להתבלט בתוצאות החיפוש אצל כל מי שהוסיף אותו למעגלים שלו.
למרות שגוגל טוענת כי גוגל פלוס ממשיכה לצמוח, בקרב הציבור הרחב היא עדיין נתפסת כרשת נשתית משהו המיועדת בעיקר לחובבי טכנולוגיה.
מה צופן העתיד לגוגל?
כאשר מתבוננים ומנתחים את ההכרזות האחרונות של גוגל – ניתן לשים לב לכמה מגמות בולטות שבוודאי יאפיינו את מאמצי הפיתוח של החברה בשנים הקרובות :
מציאות רבודה – Google Glass הן משקפיים לבישות אשר מציגות בסביבה האמיתית של המשתמש שכבה נוספת של מידע ופעולות שניתן לבצע כגון ניווט מפות,שיחות עם חברים הנמצאים בקרבת מקום, הכתבת הודעות דואר אלקטרוני ועוד. המשקפיים עובדות על פי זיהוי קולי וכוללות גם מצלמה. בעוד אבות הטיפוס של המשקפיים עולים מעל 1500$, ההנחה היא כי המוצר הסופי יעלה כמה מאות דולרים בלבד, עובדה שעלולה לתרום להפיכתה את גוגל לחלוצה בתחום האביזרים הלבישים.
המשך הפיתוח של אנדרואיד – אנדרואיד הינה מערכת ההפעלה למכשירים ניידים של גוגל ונמצאת כיום במגוון רחב ביותר של סמארטפונים מחברות ידועות כגון סוני, סמסונג ו – HTC. הצפי הוא שבשנים הקרובות חלקה של אנדרואיד בשוק ימשיך לגדול על חשבון iOS של אפל, וכי גוגל תמשיך ותפתח את חווית החיפוש בסלולר אל מעבר לחיפוש אתרי אינטרנט והוראות ניווט, כך שתהפוך למעשה גם לחברת תוכן (לדוגמה, חיפוש מוצרים לרכישה, סרטים וסדרות במודל VOD, תוצאות משחקי ספורט וכו').
הנגשת רשת האינטרנט – חזון נוסף של גוגל שבוודאי יבשיל בשנים הקרובות הוא חיבור חלקים הולכים וגדלים של העולם לאינטרנט בשיטות חדשניות כגון שימוש בבלונים בגובה 20 קילומטרים מעל פני הקרקע, כך שלא יפריעו לנתיבי הטיסה, אך יוכלו לחבר לא פחות מ – 55 מיליארד בני אדם שאינם מחוברים כיום לרשת אליה.
למרות שמדובר בחזון שאפתני משהו, גוגל היא אכן אחת החברות עם תשתיות המחשוב המפותחות ביותר בעולם וכבר כיום מציעה למי שרוצה, להשתמש בשרתי ה – DNS שלה על מנת להתגבר על חסימות ומגבלות של ספקי אינטרנט במדינות שונות.