פרסום בגוגל אדוורדס: 7 טעויות שאסור לעשות
עושים שימוש בפייסבוק לצרכי מסחר או שיווק? זה הזמן לדעת הכול על האופן בו תוכלו ליצור את הפוסט המושלם לרשת החברתית המשפיעה ביותר בעולם.
פייסבוק, האתר הרביעי הנצפה ביותר באינטרנט בישראל, הוא ללא ספק אחד מאפיקי המדיה האופטימאליים ביותר לצרכי קידום, שיווק ומכירה של מוצרים ושירותים שונים. חברות מסחריות, אנשי עסקים ויזמים העושים שימוש קבוע ותדיר בפייסבוק כאמצעי פרסום ושיווק, נהנים ממגוון רחב של יתרונות הקשורים בין היתר ליכולות הפילוח הממוקדות העומדות לרשותם. יחד עם זאת, על מנת להפוך את הפייסבוק לכלי עבודה יעיל ועוצמתי לצרכי קידום, שיווק ומכירה, מומלץ לשכור את שירותיהן של חברות המתמחות בשירותי ניהול עמודי פייסבוק עסקיים ושירותי ניהול קמפיינים בפייסבוק. במידה ובחרתם לנסות לעשות זאת בכוחות עצמכם, תוכלו להסתייע בטיפים המעשיים הבאים ליצירת פוסטים בפייסבוק שפשוט עושים את העבודה.
יצירת הפוסט המושלם לפייסבוק – מהיכן מתחילים?
על מנת להפוך את דף הפייסבוק העסקי שלכם לפופולארי יותר, נצפה יותר ומניע יותר לפעולה, כל שתדרשו לעשות הוא לתחזק אותו באופן רציף ושוטף ולנהל באמצעותו את כל המסרים השיווקיים-פרסומיים אותם תרצו להעביר לקהלי היעד הרלוונטיים לכם. אחת מהשיטות היעילות ביותר לניהול רציף של דף הפייסבוק היא באמצעות העלאת פוסטים באופן תדיר.
פוסטים אלו חייבים להיות בעלי ערך מוסף לקהל היעד הרלוונטי לכם, ולכן חשוב ואף מומלץ להשקיע בהם מחשבה יצירתית יתרה בטרם העלאתם לאוויר. כרשת חברתית המונה קרוב ל-4.5 מיליון משתמשים בישראל שמהם 3.5 גולשים עושים בפייסבוק שימוש יומיומי, כל פוסט אותו אתם מעלים חייב להיות בעל פוטנציאל סביר להפוך לפוסט ויראלי אשר יזכה אתכם בכמות החשיפות המרבית ביותר ובכמות הלייקים הגדולה ביותר. כיצד תוכלו לעשות לזאת אתם שואלים? התשובות ממתינות לכם בהמשך.
השלב הראשון ליצירת הפוסט המושלם לפייסבוק- איסוף מודיעין
הדרך הנכונה ביותר לניהול דפי פייסבוק עסקיים היא באמצעות ההתייחסות אליהם כמעין "מערך גרילה" לצרכי קידום, שיווק, מכירה ופרסום. לצורך כך, אנו ממליצים לכם לרכז מודיעין רחב ככל הניתן על פעילות המתחרים בפייסבוק, קהלי היעד הרלוונטיים לכם (גיל, תחום עיסוק, תחומי עניין וכדומה) ונתוני הגלישה באתר הבית שלכם ובעמוד הפייסבוק העסקי שלכם. מודיעין זה יסייע לכם להבין לעומק את צרכי הלקוחות הרלוונטיים לכם ואת הדרכים השונות שביכולתן להניע אותם לפעולה.
חשוב לדעת: פוסטים בפייסבוק הם אמצעי יומיומי רב עוצמה לניהול התקשורת החברתית שלכם עם קהל היעד ולכן ככל שתדעו עליהם יותר כך תוכלו ליצור פוסטים בעלי ערף מוסף ומעוררי עניין.
השלב השני ליצירת הפוסט המושלם לפייסבוק- רלוונטיות זה שם המשחק!
על מנת להפוך את דף הפייסבוק שלכם לפופולארי ואהוד יותר בקרב קהלי היעד הרלוונטיים לכם, תדרשו לשמור על רלוונטיות לאורך הדרך. ברשת האינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט, "שיחת היום הויראלית" משתנה מרגע לרגע וכל פעילות שיווקית אותה אתם מקיימים במרחב הווירטואלי חייבת להיות מותאמת לנושאים/אירועים/תכנים המעניינים ומעסיקים את כל משתמשי הרשת בכל רגע נתון. לצורך כך, אנו ממליצים לכם להיחשף מדי יום לכתבות והפוסטים הנצפים ביותר בפייסבוק, להתעדכן בכל הנושאים/אירועים המעסיקים את כולם וליצור לעצמכם פוסטים המותאמים ל-"אווירה הכללית" של הגולשים.
העלאת תכנים רלוונטיים לנושאים המעסיקים את רוב הגולשים, זוכים מצד אחד לחשיפה גדולה יותר ומצד שני משדרים לקהל היעד הרלוונטי לכם את המסר הבא: "אנחנו מעודכנים ושומרים על רלוונטיות". יתרון נוסף להעלאת פוסטים הקשורים לנושאים/אירועים המעסיקים את רוב הגולשים טמון בעובדה שפוסט כזה יכול לחשוף אתכם לקהלי יעד חדשים אליהם עדיין לא הצלחתם להגיע.
השלב השלישי ליצירת הפוסט המושלם לפייסבוק – צרו לעצמכם שפה ייחודית בגובה העיניים!
רשת הפייסבוק מאפשרת לכם לנהל שיח ישיר ובלתי אמצעי עם קהל הלקוחות הרלוונטי לכם. על מנת לנהל שיח רציף ויעיל שמטרתו הנעה לפעולה, תדרשו ליצור לעצמכם "שפת פייסבוק" ייחודית התואמת את ערכי המוצר/שירות/מותג אותו אתם מקדמים. שפת הפייסבוק הייחודית חייבת להיות מצד אחד בעלת תוכן רלוונטי ובעלת ערך מוסף לקהל הרלוונטי לכם ומצד שני בעלת נימה וטון אישי המתקשר עם הלקוח בגובה העיניים.
זכרו: יצירת שפה ייחודית משלכם הינו תהליך מתמשך המחייב אתכם להיות ערניים בכל הנוגע להיקף החשיפות והפופולאריות להן זוכה כל פוסט אותו אתם מעלים ולתקן בהתאם.
מה חשוב לדעת על העלאת פוסטים לפייסבוק?
לאחר שעסקנו בשלבים השונים ליצירת הפוסט המושלם לפייסבוק, בשורות הבאות נחשוף בפניכם נתוני מחקר שונים אודות המאפיינים העיקריים של פוסטים הזוכים ליותר חשיפות, שיתופים ולייקים. נתונים אלו בשילוב הקפדה יתרה על השלבים המקדימים המופיעים למעלה, גם אתם תוכלו ליצור את הפוסט המושלם.
אל תפחדו מפוסטים ארוכים- אחד מנתוני המחקר שנערך בקרב יותר מ-6,000 עמודי פייסבוק עסקיים וקרוב ל-1.5 מיליון פוסטים שנוצרו למטרות קידום עסקי, מעיד על כך שפוסטים בהיקף של 80 מילים ויותר זוכים לחשיפה גבוהה יותר ולהשתתפות פעילה מצד הגולשים מפוסטים קצרים.
לכל פוסט תמונה- תמונות מהוות את אחד מאמצעי התוכן הזוכה לשיתופים הגבוהים ביותר בפייסבוק. על פי נתוני מחקר שונים עולה כי פוסטים עם תמונה זוכים ל-37% תגובות יותר מפוסטים המכילים טקסט בלבד.
תזמנו נכון- פוסטים המועלים במהלך סוף השבוע זוכים ליותר לייקים ושיתופים מכל יום אחר במהלך השבוע, כאשר שיא הפעילות מתרחשת בימי חמישי בין השעות 5 אחר הצהריים ועד 1 אחרי חצות. באופן עקרוני, חשוב שתעקבו אחר הימים ושעות הפעילות בהן קהל האוהדים שלכם נמצא בפייסבוק ובהתאם לזמנים אלו לתזמן את מועד העלאת הפוסטים. יחד עם זאת, בשעות העומס אתם מתחרים עם אלפי פוסטים נוספים במקביל ולכן חשוב שכל תוכן אותו אתם מעלים תואם את כל אחת מההמלצות עליהן הרחבנו בכתבה זו.
מעוניינים לדעת עוד על שירותי שיווק ופרסום מקצועי ברשתות החברתיות לחצו כאן