Microdata והשפעתו על קידום אתרים
Search Console (מסוף החיפושים) הינו כלי ניתוח השייך לגוגל, באמצעותו ניתן להבין ולגלות נתונים הקשורים באתר שלנו. לדוגמא: שגיאות סריקה באתר, ניתוח חיפושים ופילוחם, מפת אתר, קישורים הנכנסים אל האתר ויוצאים ממנו ונתונים רבים נוספים.
גוגל משיקה את הגרסה החדשה של הכלי בתאריך 13/12/18, כאשר חווית המשתמש בכלי הפופולארי אמורה להיות ידידותית ונוחה יותר לנו הצמאים לנתונים. בנוסף הגרסה החדשה של ה-SC מציגה מגוון רחב של נתונים לגבי נראות האתר בנייד וכאן טמון השינוי העיקרי.
אז מהם השינויים ב- Search Console החדש?
* נראות כללית של ה-SC
בגרסה החדשה של ה-SC בוחרים את האתר אותו חוקרים בצד ימין של המסך. בנוסף תצוגת הנתונים היא באופן דיפולטיבי לשלושה חודשים (אל מול חודש אחד בגרסה הישנה), ניתן לגשת ישירות לדו"ח ע"י לחיצה על "פתיחת הדו"ח" ולקבל משם פירוט מלא
* הגשת Sitemap בקליק אחד בלבד
* בדיקת התאמה לניידים
גוגל מעודדת מאוד את הגלישה והחיפוש דרך הנייד האישי של הגולשים, זאת ניתן ללמוד הן מנראות מנוע החיפוש עצמו של גוגל בו אנו יכולים לומר את השאילתא באמצעות VOICE בלבד ולקבל תוצאות אורגניות זהות במדויק להקלקת השאילתא והן מהודעות חברת גוגל הרשמיות בו הם ממליצים על חווית משתמש ידידותית. כחלק מתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל מומלץ מאוד להתאים את האתר לתצוגה בנייד.
היות וגוגל רוצה שבעלי האתרים יעמדו בדרישות שלה, החברה שידרגה את ה- Search Console וכעת ניתן לקבל אינדיקציות על תקלות כגון: "רכיבים הניתנים ללחיצה קרובים מדי זה לזה", "רוחב התוכן גדול מרוחב המסך" והערות נוספות.
איך זה עובד?
התפריט הראשי מצומצם יותר בגרסה החדשה, נכון לדצמבר 2018 אין אפשרות לראות הודעות בגרסה החדשה. בתפריט לוחצים על "נוחות השימוש בניידים" ומיד מתקבלת תצוגה של כמות השגיאות, הבעיות וההערות של האתר.
- ניתן לקבל עמודים ספציפיים, כאשר נלחץ על סימן הקריאה, למעשה נקבל תצוגה מלאה של נראות העמוד בנייד יחד עם ההצעות לשיפור של גוגל. לאחר השינויים והתיקונים שביצענו, לוחצים על זכוכית המגדלת ומתבצע אחזור לעמוד הספציפי אותו תיקנו זה עתה.
- מומלץ לבדוק גם חלק מהעמודים התקינים על מנת ללמוד מהם ולהבין מדוע עמוד מסוים מקבל תקינות ועמוד דומה לו מקבל הערת שגיאה?
* קישורים – תצוגת תמהיל קישורים מדהימה
בעוד שבגרסה הישנה בחנו את הקישורים הנכנסים והיוצאים באזורים שונים בתפריט, בגרסה החדשה של כלי ה- Search Console כל הנתונים מוצגים באופן מאוד ידידותי המציג מאקרו של תמהיל הקישורים, לדוגמא: דפים מקושרים מובילים (פנימי וחיצוני), האתרים מהם מגיעים עיקר הקישורים, טקסט (אנקור) מוביל של הקישורים הנכנסים ועוד.
אז מה חדש?
לוחצים על העמוד שאותו רוצים לבחון ע"י הקלקה
מקבלים תצוגה של "דף המטרה" (העמוד הנבחר שלנו), סה"כ קישורים לעמוד, סה"כ אתרים מקשרים לעמוד ואת האתרים המקשרים עצמם.
ניתן להכנס יותר לעומק ע"י הקלקה על אחד האתרים המקשרים, ולראות את הקישורים עצמם, לגשת ישירות לעמוד ועוד.
לסיכום,
כלי ה- Search Console בגרסתו הישנה והחדשה הינו כלי משמעותי בו אנו משתמשים לשיפור וייעול קידום אתרים אורגני בגוגל, הכלי מאוד מומלץ לשימוש, ההטמעה שלו פשוטה מאוד וניתנת לביצוע ע"י הוספת שורת HTML בקוד.
רוצים לדעת עוד על קידום אתרים בגוגל? לחצו כאן