מקדם אתרים מומלץ, איך לבחור נכון חברת קידום אתרים בגוגל ?
בחמש השנים האחרונות, הפכו מערכות ניהול התוכן (CMS) לכלי עבודה חזק מאוד המאפשר לנהל אתרי אינטרנט כמעט ללא עזרה חיצונית ובעלויות מזעריות. למערכת ניהול התוכן יש גם תפקיד משמעותי בעבודתו של מקדם האתרים בכמה וכמה רמות שונות, כפי שנראה מיד.
חוסר תלות בקוד
מרבית מקדמי האתרים שלא מגיעים מתחום של בניית אתרים, מוצאים את עצמם לומדים שעות ארוכות את שפת ה – HTML הבסיסית של האינטרנט. גם לימוד של השפה במסגרת קורס קידום אתרים כזה או אחר, לא תמיד מספק את רמת הניסיון והידע של מי שלמד את השפה תוך כדי בניית אתרים.
מערכת ניהול התוכן מקלה מאוד על המקדם בכך שהיא משתמשת בממשק "מה שאתה רואה, זה מה שאתה מקבל". במילים אחרות, ניתן להזין אל תוך המערכת מאמרים שלמים הכוללים תמונות וכותרות משנה, מבלי לגעת כמעט בקוד. מה שרואים בעורך הגרפי או בתצוגה המקדימה, זה בדיוק או כמעט בדיוק, מה שיופיע באתר עצמו.
ניהול תגי מטה
ניהול תגי המטה גם היא יכולה להיות משימה מעט מורכבת למי שלא מתמצא בשפת HTML. כיום, כמעט כל מערכות ניהול התוכן כוללות הגדרות מיוחדות לתג התיאור של הדף (Meta Description), הכותרת הראשית (title) והכותרות הפנימיות של הדף (H1,H2 וכו’). באמצעות תוספות מסוימות, אפשר אפילו לראות תצוגה מקדימה של האתר כפי שיופיע בגוגל.
שימוש מהיר בתבניות
היכולת של רוב מערכות ניהול התוכן להשתמש בתבניות מוכנות, מקלה מאוד על הזנת מאמרים חדשים לאתר, ובכך הופכת את משימת עיבוי התוכן לפשוטה יותר מאי פעם. כך המרכז יכול להתמקד רק בתכנים הייחודים לכל עמוד מבלי לדאוג לחלקים אחרים בעמוד שנשארים קבועים. כמובן שחשוב גם להקפיד על כך שהחלק המשתנה יהיה החלק הארי של הדף, ולא לשים יותר מדי טקסטים קבועים בכל עמודי האתר.
קישורי פנימיים והחלפות קישורים
כפי שכל מקדם יודע, גם ליצירת קישורים פנימיים עם טקסט קישור (אנקור) רלוונטי, יש חשיבות מכרעת לקידום האתר. מערכות תוכן מתקדמות מאפשרות לבחור לאיזה עמוד לקשר לפי הכותרת שלו, ובכך נמנע הצורך לחפש את הכתובת הישירה של כל עמוד.
החלפת קישורים עם אתרים אחרים, גם היא נעשית באופן פשוט יחסית לאחר שמגדירים עמוד ייעודי הנועד להחלפה. אם רוצים להוסיף קישור לתוך עמוד קיים, אפשר לעשות זאת בשניות באמצעות עריכת העמוד הקיים. במקרה והקישור מוסר או רוצים לבטל את ההחלפה מסיבה מסוימת, ניתן לחזור לגרסה קודמת של העמוד הנוכחי באמצעות הגיבוי האוטומטי הזמין ברוב מערכות הניהול.
תגובות וספאם
למרבה הצער, ככל שמערכות לניהול תוכן הופכות להיות פופולאריות יותר, כך גם מקדמים פחות אתיים מנסים לעשות בהן שימוש לרעה : החל מכתיבת תגובות פיקטיביות לצרכי הוצאת קישורים, ועד להעתקת תכנים מסיבית אל בלוגים ואתרים פיקטיביים.
למרבה המזל, ברוב מערכות ניהול התוכן יש לכל הפחות מערכת סינון בסיסית שמאפשרת לבצע בקרה ידנית על תגובות ולאשר רק תגובות מסוימות. במערכות אחרות אפשר לסנן מילות מפתח ספציפיות, לבטל הוצאת קישורים מתגובות או להפוך את כל הקישורים ללא יוצא מן הכלל לקישורי nofollow – מה שהופך אותם לפחות אטרקטיביים בעבור מקדמים מסוימים.
לגבי העתקת תכנים, אין אמנם פתרון מושלם, אבל אפשר לשלב בתוך מערכת ניהול התוכן שירות כמו Copyscape, וכך לעקוב אחרי אתרים אחרים שמעתיקים תכנים מן האתר ללא רשות.
ניהול אתרים מרובים
הרבה מקדמים נוהגים ליצור מספר אתרים דומים או אתרי לווין (אתרים משלימים) לאתרים קיימים. באמצעות מערכת ניהול תוכן היושבת על שרת מרכזי, קל מאוד לנהל מספר גדול של אתרים במקביל ולשלוט בכל אחד מהם באופן עצמאי דרך חשבון מרכזי. האתרים יכולים לשבת על כתובות IP שונות ובכך למנוע מצב של זיהוי הקשר ביניהם על ידי גוגל או מנועי חיפוש אחרים.
לסיכום
לסיכומו של עניין , מערכת ניהול התוכן הממוצעת הופכת את עבודת המקדם למהירה ופשוטה יותר מבלי לוותר על הגמישות הבסיסית הנדרשת בעבודת הקידום. ככל שמערכת ניהול התוכן מתקדמת יותר ופתוחה להרחבות, כך מצבו של המקדם טוב יותר והוא יכול להשיג יתרון יחסי על פני מתחריו.