Contact us

Google Analytics

גלעד וייס

02.10.16

גוגל אנליטיקס היא מערכת למדידת ביצועי אתרים מבית חברת גוגל הניתנת בחינם למנהלי אתרים. המערכת מאפשרת לכל מי שמטמיע את הקוד שלה באתר שלו לקבל מידע אודות מספר הגולשים שנכנסו לאתר בכל יום, לאיזה עמודים באתר הם נכנסו, מאילו מקורות הם הגיעו והאם הם מילאו יעד מסוים באתר כמו למשל שליחת טופס פניה.

Google Analytics

למרות שבשנה האחרונה גוגל הגבילה את המידע אודות מילות המפתח מהן הגיעו הגולשים השונים מהחיפוש האורגני שלה, Analytics הוא עדיין כלי חזק מאוד שרצוי ללמוד איך לעבוד איתו.

כיצד עובדים עם Analytics בפועל?

קודם כל, יש להבין כי Analytics היא מערכת היררכית בה שלוש דרגות שונות :

חשבון – החשבון יכול לכלול בתוכו מספר אתרים
מאפיין – המאפיין הוא אתר אינטרנט יחיד – לדוגמה : mysite.co.il
תצוגה (פרופיל) – התצוגה למעשה קובעת את הדוחות השונים שיוצגו עבור האתר. ניתן ליצור כמה תצוגות עבור אתר אחד ולתת לכל משתמש במערכת גישה לתצוגות שונות או לכולן.
בכל אופן,  כאשר מוסיפים חשבון חדש דרך תפריט מנהל מערכת , יש צורך לציין בעבורו לפחות אתר / נכס אחד. כמו כן, נוצרת בעבורו תצוגת ברירת מחדל הכוללת מעקב אחר רוב הנתונים הפופולאריים ומזהה ייחודי המתחיל ב – UA.

google analytics איך מתחילים

 

כעת על מנת לצפות בנתונים של אתר מסוים יש ללחוץ על דיווח ולבחור את תצוגת ברירת המחדל עבורו (כל הנתונים של אתר) :

google analytics חשבון

מידע כללי על הגולשים באתר

תצוגת ברירת המחדל מראה את מספר הגולשים שהגיעו לאתר בכל יום על גבי ציר זמן – ניתן גם להציג את הנתונים לפי שבועות או חודשים באמצעות לוח השנה בצד שמאל. אם עומדים על נקודה מסוימת רואים את המספר המדויק של הגולשים באותה נקודת זמן.

google analytics מידע

הדבר הראשון שנרצה לדעת הוא מידע כלל על התנהגות הגולשים באתר שלנו. לשם זאת ניגש אל קהל בצד שמאל ובתפריט שנבחר, נבחר בסקירה כללית.

google analytics תנועה

חשוב לשים לב במיוחד למבקרים ייחודים, זהו מספר הביקורים הייחודי בכל יום לא כולל מבקרים שזוהו ככאלו שנכנסו פעם שנייה. כמו כן, השאיפה היא בדרך כלל שיהיו כמה שיותר מבקרים חדשים על מנת לחשוף את האתר לקהל יעד מגוון ככל הניתן.

כמה מבקרים גולשים מהסלולר?

מאפיין חשוב נוסף אותו ניתן לקבל מן המערכת הוא מספר הגולשים שמגיעים לאתר ממכשירים סלולאריים מכיוון שאם אחוז זה גבוה במיוחד, ייתכן ונרצה לבצע התאמה מיוחדת של האתר אליהם (הפיכתו לאתר רספונסיבי). ניתן לבדוק זאת דרך תת תפריט נייד – > סקירה כללית (גם כן בתוך קהל). מי שרוצה לקבל מידע מורחב אודות מכשירים ספציפיים או מערכות הפעלה (אנדרואיד, iOS וכדומה), יכול לבחור בתת תפריט מכשירים.

google analytics סלולר

מהיכן מגיעים הגולשים לאתר ובאיזה עמודים הם מבקרים?

בשלב הבא נרצה לדעת מהיכן מגיעים הגולשים השונים לאתר. על מנת לראות נתונים אלו נלחץ על תפריט רכישה בצד שמאל, ולאחר מכן על סקירה כללית של רכישות. כעת נוכל לראות את המקורות הכללים מהם הגיעו גולשים לאתר. המונח Organic Search  מתייחס לגולשים שהגיעו ישירות מגוגל, ואם נלחץ עליו נוכל לראות חלק ממילות המפתח (הביטויים) שהגולשים הקישו על מנת להגיע לאתר:

google analytics מבקרים באתר

 

google analytics מבקרים באתר

בהתאם לזאת, אם נלחץ על Referral או Social נראה רשימה של אתרים מפנים או רשתות חברתיות רלוונטיות. אגב, הסיבה שתחת "not provided" יש כל כך הרבה גולשים, היא שמדובר בכל החיפושים שהוצפנו מכיוון שהתבצעו על ידי גולשים שהיו מחוברים לחשבון גוגל שלהם.

למרות שעכשיו אנחנו יודעים מהיכן מגיעים הגולשים שלנו, אנחנו עדיין לא יודעים לאיזה חלקים הם מגיעים באתר (גם אם יש לנו הערכה לפי רשימת מילות המפתח). על מנת לגלות את המידע הזה, נשתמש בתפריט התנהגות ונבחר בתוכן אתר – > כל הדפים. כדי לאפשר תצוגה נוחה יותר, במסך החדש שהופיע בצד שמאל, נבחר בתצוגה לפי כותרת דף.

google analytics דפי האתר

אגב, אם נרצה לדעת לאילו עמודים "נחתו" הכי הרבה גולשים או יצאו מהם הכי הרבה גולשים, נוכל לבחור באפשרויות אלו גם כן דרך תת התפריט תוכן אתר.

רכישות

לסיום, אם ניסתם ליישם את המדריך בעצמכם, בוודאי שמתם לב שלעיתים Analytics מתייחס להמרות או רכישות. אלו הן פעולות מוגדרות אותן אנחנו קובעים ומורות ל -Analytics שהגולש הגיע ליעד מסוים. היעד יכול להיות ביקור בדף ספציפי, מילוי טופס או רכישה של מוצר. השליטה ביעדים מתבצעת דרך תפריט מנהל המערכת למעלה ולאחר מכן לחיצה על יעדים תחת מאפייני התצוגה :

google analytics רכישות

את מספר הגולשים הכולל שהשלימו יעדים ניתן לראות דרך תפריט המרות כשחוזרים לתצוגת דיווח, המרות -> יעדים -> סקירה כללית.

google analytics המרות

לסיכום, חשוב לדעת שסקרנו כאן רק קטן מאוד מן היכולות המלאות של המערכת. פרטים נוספים ומדריכי וידאו אודות תכונות מתקדמות ניתן למצוא בתפריט העזרה של המערכת (בעברית) ובערוץ הסרטונים שלה ביו-טיוב.

 

Pay Per Click

-

Content Marketing

-

Development

-

Advertising

-

SEO

-

Social Marketing

-

UX/UI Design

-

Display Advertising

-

Website design

-

Shopping Campaigns

-

website promotion

-

Digital agency

-

Website development

-

User Experience

-

Performance Marketing

-

Campaign management

-

E-commerce Marketing

-

Dynamic Search Ads

-

performance max

-

Search Engine Optimization

-

Creative

-

Digital Marketing

-

Google Ads Management

-

אנו נוביל אותך למקום הנכון בזירה הדיגיטלית. יצרנו עבורך פתרונות מותאמים אישית שיעזרו לך להצליח בעולמות הדיגיטל. בוא להנות משירותי דיגיטל ייחודיים ואיכותיים שיעזרו לך לקדם את המותג שלך להישגים חדשים.