קידום ממומן לעסקים: איך לבחור את הפלטפורמה הנכונה לעסק שלך?
עולם קידום האתרים מתקדם בצעדי ענק ומה שאתמול נחשב לטקטיקה טובה לקידום, היום כבר נחשב לפאסה. לכן על מנת לקדם בצורה נכונה ב-2015, עלינו ליישם טקטיקות ומגמות שנמצאות בשימוש נרחב בווב גם אם לכאורה נראה כאילו שאין להן קשר ישיר לקישורים, פנדות ופינגווינים.
1.התאמה למובייל:
השנה הסתבר לנו שהתאמה למובייל היא לא סתם סיסמה של בוני אתרים שרוצים לעשות לנו טיפול 10,000 לאתר, אלא גם גוגל החלה להעניק ציונים לאתרים לפי ההתאמה שלהם לגלישה מניידים.
במילים אחרות, אם אתר לא מותאם לניידים, הסבירות שלו להופיע במקום גבוה כאשר מחפשים מהנייד פוחתת. למרבה המזל, גוגל גם נתנה לנו כלי חזק מאוד שמאפשר לנו לזהות האם האתר שלנו מותאם למובייל ומה אנחנו צריכים לתקן בו כדי שיהיה כזה.
2.התמקדות במילות המפתח הנכונות:
היום חלק גדול מהחיפושים בגוגל הם חיפושים חדשים ווריאציות על חיפושים קיימים ולכן המרדף אחרי מילות המפתח הנכונות הוא מאתגר יתר מאי פעם. הוסיפו לזאת את העובדה שצריך להתמקד בכמה שיותר מילות מפתח, וקיבלתם כאב ראש לא קטן עבור אלו שמבצעים את מחקר מילות המפתח.
למרבה המזל, בעזרת כלים כמו Rank Tracker והאופציה Suggest Keywords תוכלו לקבל רשימה של מילות מפתח מפלטפורמות שונות ברחבי הרשת. לכלי יש גם מדד לקביעת רמת קושי הקידום של כל מילה ואופציה לראות תוצאות חיפוש אובייקטיביות ללא תלות ב-IP בו אתם משתמשים.
3.רשתות חברתיות כתוצאות חיפוש:
השאלה כאן היא לא האם אתם פעילים ברשתות חברתיות (ואנחנו מקווים מאוד שכן…), אלא אם העמודים והפרופילים שלכם ברשתות החברתיות עולים ביחד עם שאר תוצאות החיפוש כאשר מחפשים את שם המותג שלכם. מסיבה זו, אם אתם מוצאים עמודים כפולים או שיש לכם עמודים בלי הרבה פעילות, אל תהססו למחוק אותם. כמו כן, לא היינו מתעלמים לחלוטין מגוגל פלוס למרות הדעיכה שלה מכיוון שעדיין יש לה השפעה מסוימת על תוצאות החיפוש…
4.ביצוע בדק בית לאתר:
ברחבי הרשת אפשר למצוא תוכנות שונות שיעזרו לנו לעשות בדק בית לאתר, הם מבחינה ויזואלית והן מבחינת SEO. לדוגמה, האם כל תגי המטה שלנו נמצאים במקום, האם יש עמודים חסרים, האם יש קישורים שבורים או הפניות שלא מובילות לשום מקום וכך הלאה.
בנוסף ל-Search Console של גוגל עצמה, רשימה של תוכנות מובילות לבדיקות אוטומטיות אפשר למצוא כאן, אבל תמיד רצוי גם לבצע לפחות בדיקה אחת ידנית מעמיקה כדי לזהות נקודות תורפה שהתוכנות האלו אולי מפספסות.
5.בחרו מטרות והתמקדו בהן:
למרות מה שנכתב בסעיף הקודם, כמעט בשום אתר לא ניתן לתקן ולנפות את כל הבעיות (אלא אם כן מדובר באתר קטן מאוד) ולכן בחרו לכם מספר מטרות שתוכלו להתמודד איתן והתמקדו כל פעם במטרה אחרת. המטרות האלו יכולות להתרכז למשל בניצול טוב יותר של מילות המפתח בעמודים הקיימים, במתן "בוסט" לתמונות באתר בחיפוש התמונות של גוגל באמצעות כתיבה מחדש של תגי ALT או עיבוי תוכני של יחידה מסוימת באתר שעד היום קצת הזנחתם.
6.התמקדות בזנב ארוך כשהוא רלוונטי:
עדיין אין תחליף לתחרות במילות המפתח הכלליות יותר, אבל גם אם אתם מוצאים מילים עם כמה עשרות או לכל היותר מאה מאתיים חיפושים בחודש, יכול להיות ששווה לכם לקדם אותן כי אחוז ההמרה שלהן יהיה מאוד גבוה. כך למשל, כל הביטויים שקשורים למחירי קורקינט חשמלי יכולים להיות מאוד רלוונטים לחנויות שמוכרות כלי רכב ממונעים כי מי שמחפש את הביטויים האלו יודע לאיזו תשובה לצפות…
7.שיתוף פעולה עם מערכות יחסי ציבור (PR):
תחום לא מאוד מפותח בעולם בהקשר של קידום אתרים ובטח לא בארץ, אך כזה שצובר תאוצה, בעיקר הודות לקמפיינים עשירים ברשימות דיוור ואתרי מדיה שרוצים לספק לגולשים שלהם מידע מעודכן בנושאים שונים ומגוונים (נענע,ynet, וואלה מאקו וכך הלאה…). לכן, נסו למצוא עיתונאים או גופי מדיה בעלי קשר לתחום שלכם ולהציע להם לפרסם הודעה לעיתונות או מאמר מקצועי על המוצר, העסק שלכם או התחום בו אתם פועלים ("כיצד להתחיל לקדם אתר בעשרה צעדים פשוטים"). כך תוכלו לקבל את "קישורי הזהב" שכולם כל כך רוצים להרוויח גם בלי לבקש אותם ישירות.