פרסום נכון בגוגל - PPC Checklist
פרסום בטלוויזיה הוא אחד מאמצעי השיווק הפופולריים והמשפיעים ביותר בעולם המדיה. מאז הופעתה של הטלוויזיה בשנות ה-50 של המאה ה-20, היא הפכה לפלטפורמה מרכזית להפצת מידע, בידור ותוכן פרסומי למיליוני צופים ברחבי העולם. הפרסום בטלוויזיה מציע יתרונות ייחודיים, אך גם מציב אתגרים משמעותיים בפני מפרסמים ומותגים.
בעידן השיווק הדיגיטלי קיימת אינטרקציה בין הקמפיינים של השיווק הדיגיטלי ובין הקמפיינים בטלוויזיה או ברדיו.
לקבלת מידע ופרטים נוספים עבור קמפיין פרסום בטלוויזיה צרו קשר
בישראל מדורת השבט המרכזית עדיין נמצאת בשתי ערוצי הטלוויזיה המסחריים המרכזיים: ערוץ 12 וערוץ 13. אין מה לעשות, כולנו דבוקים למסך כאשר משודרות תוכניות כמו "האח הגדול", "הזמר במסכה" או "מסטר שף". אצל אחרים הטלוויזיה דלוקה כל היום או שהם צופים בשעות לא שגרתיות, ולכן בפועל המסרים הפרסומיים מהדהדים לאורך רוב שעות היממה.
הפרסום בטלוויזיה הוא ללא ספק הדרך המהירה ביותר להחדרת מותג חדש או מיתוג חברה קיימת לקהל הרחב, בנוסף לפרסום בטלוויזיה יתרון גם בחשיפה ממוקדת עבור מוצר או מבצע מסויים ע"י חשיפה מהירה לקהל הרחב. לרב המפרסמים בטלוויזיה מלווים את הקמפיין באופן משולב, דיגיטל, טלוויזיה ואפילו רדיו בכדי לחזק את אפקט הפרסום בכל המדיות.
ישנם אפשרויות שונות ומגוונות לפרסום בטלוויזיה וכיום ניתן לבנות קמפיינים שונים בתקציבים שונים המותאמת אישית לצרכי המותג.
יתרונות קמפיין פרסום בטלוויזיה
1. הגעה רחבה וממוקדת
הטלוויזיה מגיעה לקהל רחב ומגוון, הכולל כל קבוצות הגיל, המעמדות החברתיים והרקע התרבותי. שידורים בפריים טיים, למשל, מגיעים למספר גדול של צופים בו זמנית, מה שמאפשר למפרסמים להשיג חשיפה מקסימלית במסריהם הפרסומיים.
2.השפעה חזותית ורגשית
פרסומות בטלוויזיה מנצלות את הכוח של תמונות בתנועה, קול ומוזיקה כדי ליצור חוויה חזקת רגשית. האינטגרציה בין אלמנטים אלו מאפשרת לספר סיפור בצורה משכנעת וליצור קשר רגשי עם הצופים.
3. בניית מותג
פרסום בטלוויזיה הוא כלי רב עוצמה לבניית מותגים. הוא מאפשר להציג את הזהות, הערכים והאישיות של המותג בצורה עקבית ומושכת, וכך לחזק את התודעה והזיהוי של המותג בקרב הקהל.
מגמות עכשוויות ועתידיות
1.אינטגרציה עם מדיה דיגיטלית
מגמה עולה בתחום הפרסום בטלוויזיה היא האינטגרציה עם מדיה דיגיטלית. מותגים רבים יוצרים קמפיינים משולבים הכוללים טלוויזיה ודיגיטל, מה שמאפשר להם לנצל את היתרונות של שתי הפלטפורמות ולהגיע לקהל רחב יותר עם מסר עקבי.
2.פרסום ממוקד ופרסונלי
טכנולוגיות חדשות מאפשרות לפרסם בצורה ממוקדת יותר, תוך ניצול נתוני צפייה והתנהגות. פרסום ממוקד מאפשר להגיע לקהלים ספציפיים עם מסרים מותאמים אישית, ובכך לשפר את האפקטיביות של הקמפיינים הפרסומיים.
3.טלוויזיה חכמה ופרסום אינטראקטיבי
הטלוויזיה החכמה מאפשרת פרסום אינטראקטיבי, שבו הצופים יכולים להגיב ולפעול במהלך הפרסומות. פרסומות אינטראקטיביות יכולות לכלול לינקים לרכישת מוצרים, השתתפות בסקרים או משחקים, מה שמגביר את המעורבות והמעבר לפעולה.
פרסומות בטלוויזיה, אפיקי פרסום שאולי לא הכרתם…
מלבד הפרסומות הרגילות שאנחנו רגילים לראות במקבץ הפרסומות, בשוק הטלוויזיה מקובל להתייחס לעוד שני סוגים של פרסומות:
1.מתן חסות – תשדירי חסות הם באורך של עד שש שניות, אך יכולים להיות משודרים גם במהלך התוכנית, לפני או אחרי מקבץ הפרסומות. הם מתאימים לתוכניות שאינן מתוסרטות לחלוטין (לדוגמה, האח הגדול), אבל אפשר גם לראות אותן למשל לפני או אחרי התחזית. בדרך כלל מדובר בעד שלוש חסויות שונות.
2.פרסום סמוי – ענין שנוי במחלוקת שיש עליו רגולציה כבדה. לפעמיים הוא גלוי יותר (קוסקוס מתוצרת המותג "מאסטר שף" מופיע על השולחנות של המתמודדים) ולפעמיים הוא גלוי פחות. בדרך כלל מדובר בדמות או מנחה שעושים שימוש במוצר או שהוא מופיע היכן שהוא כחלק מהתפאורה.
לעיתים מדובר בשילוב של חסות המשולבת בפרסום סמוי. למשל, סלקום נתנה את חסותה לתוכנית הכוכב הבא ואולפן התוכנית עוצב "באופן מקרי" בצבעי לבן וסגול.
לעומת זאת יש מקרים שבהם הפרסום הסמוי זועק החוצה, אך הצרכן לא תמיד תופס אותו ככזה. לדוגמה, במוסף החדשות מוצגת כתבה על מוצר חדש ומהפכני שהיא למעשה ברובה תוצרת המאמץ של חברת יחסי הציבור.
יש לציין שגם בתוכניות מקור של הכבלים או הלווין ישנו פרסום סמוי ושם הגוף המפקח הוא "מועצת הכבלים והלווין. גם כאן קרו מקרים של קנסות והפרות. לכן, אם אתם מחליטים לפרסום בסדרה פופולארית כחלופה לערוצים המרכזיים, כדאי שתבדקו מה אומר החוזה על מקרים כאלו ומי צריך לממן את הקנס בפועל.
פרסום בטלוויזיה, הכירו את ערוצי הפרסום מרכזיים:
פרסום בערוץ 12 (קשת)
פרסום בערוץ 13 (רשת)
פרסום בערוץ 14
פרסום בערוץ כאן 11
פרסום בערוץ 5 (הספורט)
פרסום בערוץ 24 (המוזיקה)
פרסום בערוץ 9 (ברוסית)
פרסום בערוץ 20
פרסום ברדיו, הכירו את תחנות הרדיו המרכזיות:
103FM
גלגל"צ
99FM
רדיוס 100
גלי צה"ל
91fm
* כמובן שיש חשיבות ליצירת קמפיין פרסום משולב ומגוון שיביא לחשיפה מתאימה בהתאם לצרכי השיווק והפרסום
פרסום בטלוויזיה עובד …
לכאורה הפרסום בטלוויזיה היה אמור להיפגע קשות בשל זיפזופ לכל מקום אחר בהפסקת הפרסומות, מנטפליקס ועד ה-VOD של חברת הטלוויזיה שלנו, אבל מסתבר שהמפרסמים והערוצים מוצאים שלל שיטות כדי להשאיר אותנו מחוברים למסך וכך להעביר לנו מסרים בצורה ישירה.פרסום בערוצי הטלוויזיה המרכזיים עדיין מספקים את החשיפה והתוצאה הרצויה, פרסום בערוץ 12, פרסום בערוץ 13 בשילוב הערוצים הנוספים ממשיך להוכיח את עצמו גם בימים אלה ומוצאים דרבים מתאימות לימנו לשלב תוכן שיווקי ופרסומות שיניבו את התוצאות עבור המפרסמים.
לדוגמה: בזמן שאנשים רבים נמצאים אחרי יום עבודה והטיימר על המסך מורה שיש עוד שתי דקות או 3 פרסומות למקבץ הפרסומות, ממש אין להם כוח להתחיל להתעסק עם השלט…
נכון, הפרסום בטלוויזיה הוא לא מפולח כמו פרסום באינטרנט שפונה לקהל יעד ספציפי, אבל למפרסמים בהחלט יש כלים לדעת מיהם הצופים ברצועות השונות. לדוגמה, קהל שצופה בתוכניות בישול בבוקר הוא כנראה ממוקד יותר מזה שצופה בשעות הברודקאסט ויש אפילו הבדלים בין הקהל שצופה בחלק המרכזי שלהן לעומת החלק המאוחר (תוכניות הלייט נייט).
יתרון נוסף של הפרסום בטלוויזיה הוא שמדובר בפרסום להמונים ולכן למרות שהמסרים הם בדרך כלל מסרים פשוטים והסיפורים שבאמצעותם הם מועברים נראים לנו לפעמיים מביכים (השף עטור הפרסים שממליץ על נוזל הכלים), מסתבר שהם עובדים, וזה נכון אולי דווקא בגלל הרפטטיביות שלהן והאופן בו הם "חופרים" לנו שוב ושוב במוח.
איך נקבעים המחירים עבור פרסום בטלוויזיה?
מבחינת גופי השידור, מי שקונה זמן פרסום ארוך יותר שווה יותר ולכן המחיר פר יחידת זמן עבורו יהיה נמוך יותר. מלבד זאת ישנו מכרז פומבי על שעות שיא ועוד פרמטרים רבים כמו אורך המקבץ כולו והשאלה אם מדובר בעונה "חמה" או לא. (כאן דווקא הקיץ נחשבת לעונה מתה מכיוון שאנשים רבים נמצאים בחו"ל או בטיולים).
אם ניקח למשל "פרסומת זהב" לפני ההכרזה על הזוכה (או המודח…), היא תהיה יקרה הרבה יותר מכיוון שלצופה ממש לא יהיה כדאי לזפזפ למקום אחר במהלך חצי הדקה הזו.
בהערכה גסה, המחיר לפרסום בטלוויזיה מתחיל ב-10,000 ₪ ומעלה. זה נשמע המון, אבל העובדה שרוב תקציבי הפרסום עברו לאינטרנט למעשה גרמה למספר המפרסמים שמתחרים על כל דקת שידור לרדת, וכאשר יש פחות תחרות, מחירי הפרסום בטלוויזיה יורדים בהתאם (זאת למרות שלמשחק הצטרפו גם ערוצי נישה כגון ערות 9).
זו הסיבה שהיום נהוג לכנות את תחום הפרסום הקלאסי "אוקיאנוס כחול" מכיוון שכיום יש בו יחסית פחות טורפים (מפרסמים אחרים) והוא נחשב לאזור בטוח יחסית.
אסטרטגיית הפרסום בטלוויזיה וברדיו
לפני שאתם קופצים על פרסום בטלוויזיה ומתרשמים מכל היתרונות שלו, חשוב שתבדקו האם התקציב שיש לכם מתאים למטרה אותה אתם רוצים להשיג. למשל, אם אתם רוצים לקבל חשיפה לטווח ארוך וליצור זכירות גבוהה עבור המותג שלכם, תצטרכו לפרסם במשך תקופה ארוכה, מה שכמובן ידרוש תקציב גבוה ויציב.
לעומת זאת, אם אתם רוצים לפרסם מבצע או מוצר נקודתי לתקופה מוגבלת וגם התקציב שלכם די מוגבל, ייתכן שפרסום לטווח קצר יהיה מספיק. כאן הפורמט המתאים ביותר הוא שקופית חסות. מי שיפזר פרסומות קצרות במקבץ ארוך של כמה דקות יזכה לזמן מסך קצר מאוד באופן יחסי והפרסומת שלו תיבלע בין שלל כל הפרסומות.
פרסום בטלוויזיה ורדיו, סיכום…
פרסום בטלוויזיה ממשיך להיות אמצעי פרסום חשוב ואפקטיבי, למרות האתגרים הקיימים. בעזרת טכנולוגיות חדשות ואסטרטגיות יצירתיות, מותגים יכולים לנצל את הכוח של הטלוויזיה לבניית מותג, יצירת קשר רגשי עם הצופים והגעה לקהלים רחבים. בשילוב עם פלטפורמות דיגיטליות וכלים חדשניים, עתיד הפרסום בטלוויזיה נראה מבטיח וממשיך להתפתח בהתאם לצרכים המשתנים של הצרכנים והשווקים.
בנוסף, אתם יכולים לשקול להתחיל בקמפיינים משולבים הן בטלוויזיה והן בדיגיטל, או לבנות חבילות מותאמות לתקציב כמו חסויות וקמפיינים מותאמים אישית לצרכים שלכם.
לפרטים נוספים וייעוץ עבור פרסום מוזמנים ליצור קשר