גוגל אדוורדס מהווה את מוצר הדגל של גוגל לצד מנוע החיפוש המפורסם של החברה. המערכת מאפשרת לכל אחד לפרסם דרך מנוע החיפוש של גוגל או אתרים שותפים החולקים עם גוגל בחלק מן הרווחים תמורת הצבת הפרסומות של גוגל באתר שלהם.
חוזקה של המערכת נעוץ בכך שמצד אחד היא קלה לשימוש וכל אחד יכול להתחיל להשתמש בה באמצעות מערכת העזרה המפורטת של גוגל, אך מצד שני, מי שמכיר את כל המאפיינים והתכונות המתקדמות שבה, יכול להגיע אל קהל יעד ממוקד ביותר וכך להגדיל את שיעור ההמרות (אחוז מהגולשים שלחצו על המודעות יצרו קשר עם מפרסם המודעה) לאין שעור.
להלן מודעה לדוגמה (פרטי המפרסם טושטשו). כפי שניתן לראות, עבור כל מודעה מוצג מספר ההופעות הכולל שלה, אחוז הגולשים שלחצו על המודעה, המחיר הממוצע לקליק, סך כל הסכום הנגבה עבור הפרסום שלה והמיקום הממוצע שלה בין התוצאות הממומנות (ללא קשר לתוצאות האורגניות).
כיצד נקבע המחיר אותו משלמים עבור כל קליק?
מחיר כל קליק נקבע לפני שני פרמטרים עיקריים :
1. ציון האיכות של כל מודעה
2. רמת התחרותיות של מילת המפתח אשר קושרה להופעה הספציפית של המודעה (מודעה אחת יכולה להיות מקושרת למספר מילות מפתח)
המשתמש עצמו יכול לתת למערכת לבחור מחיר מקסימאלי בעבור כל מילת מפתח נפרדת או לקבוע מחיר מקסימאלי בעצמו. כמו כן, המערכת מתריעה במידה ובו המחיר שנקבע אינו מספיק גבוה על מנת שהמודעה תופיע בעמוד הראשון.
תכונות מתקדמות של Adwords
כזכור, ל – Adwords יש גם מספר תכונות מתקדמות, להלן כמה מן החשובות שבהן :
קביעת היררכיה : קביעת היררכיה מאפשרת לא רק לקבץ מספר מודעות תחת קבוצת מודעות אחת, אלא גם לקבץ את כל אחת מקבוצות המודעות בקמפיינים שונים.
עבור כל קמפיין ניתן לקבוע את המאפיינים הבאים :
- תאריך התחלה ותאריך סיום
- רשתות : רשת המדיה, רשת החיפוש או גם וגם
- מכשירים : מחשבים שולחניים, טאבלטים סמארטפונים (גם כאן ניתן לשלב ביניהם)
- תקציב מקסימאלי ליום
- מיקוד לפי ארץ, עיר וטווח מרחק ממקום מסוים
יכולת לשלב מספר טלפון בתוך המודעה – אפקטיבי במיוחד למי שמעוניין לפרסם בסלולר ולתת לגולש אפשרות לחייג ישירות אליו ישירות מן המכשיר. ניתן גם לקבוע שהמספר יוצג רק בשעות וימים מסוימים. לדוגמה – עסקים אשר לא מעוניינים כי יתקשרו אליהם במהלך סוף השבוע.
לסיום, יש לציין כי מערכת Adwords עוברת שינויים ושדרוגים תכופים, ועל מנת להתעדכן בהם מוטב להירשם לעדכונים לבלוגInside Adwords הרשמי של גוגל.
אסטרטגיות להצעות מחיר – אלו הם אסטרטגיות המקלות על קביעת הצעות מחיר באופן גמיש. לדוגמה, ניתן לקבוע הצעת מחיר דינאמית שתוביל לכך שהמודעה תמיד תוצג בחלק העליון של הדף הראשון, אך לא בהכרח במקום הראשון. אסטרטגיה אחרת היא להגיע למחיר יעד ממוצע עבור כלל הצעות המחיר בכל המודעות המפורסמות.
תוספת של דף גוגל פלוס – הרחבה זו מאפשרת לקשר את המודעה אל חשבון ה – Adwords של האתר וכך יוצג מספר העוקבים של הדף בשורה התחתונה במודעה –
תוספת של דף גוגל מקומות – תוספת זו מאפשרת להציג בתוך המודעה קישור לדף ה – Google Places (או Google Local כפי שהוא נקרא כיום) של העסק. למרות שבארץ יש עדיין לא מעט קטגוריות רלוונטיות בהן לא מופיעים דפי Google Places, אין ספק שזו אפשרות שבעתיד תהיה לה חשיבות רבה.
מתכנן הפרסום לתצוגה – מדובר בכלי מתוחכם אשר מקבל רשימה של תחומי עניין (אתרי אינטרנט, קטגוריות או מילות מפתח) ואת דף הנחיתה המיועד ומציג הצעות למודעות רלוונטיות, כולל מילות מפתח, נושאים וקטגוריות. בצילום המסך בחרנו אתרים פופולאריים בהם סביר להניח כי יימצאו גולשים אשר מתעניינים בביקורות טלוויזיה, ובחרנו דף יעד של אתר עצמאי העוסק בתחום.