עיצוב ובניית דפי נחיתה מנצחים
אתרי תוכן גדולים הם הגדרה כוללת למספר סוגי אתרים בהם מצויה כמות גדולה של תכנים המתעדכנים באופן תדיר וקבוע, וביניהם: פורטלים ואינדקסים בתחומים שונים, לוחות מכירה מקוונים וכדומה. אתרים אלו מרכזים בתוכם כמויות גדולות של תוכן ואופן בנייתם והקמתם שונה במהותו מכל תהליך הקמה ובנייה של אתרי אינטרנט אחרים.
סוגי פורטלים ואתרי תוכן גדולים
כאשר מדברים על אתרי תוכן גדולים ופורטלים מדברים למעשה על מספר סוגי אתרים עיקריים וביניהם:פורטלים חדשותיים כגון: וואלה, YNET וכדומה, אתרי נישה חדשותיים כגון: פורטל בתחום הספורט ONE, לוחות מכירה מקוונים כגון: יד 2, וזאת לצד פורטלים ואינדקסים בתחומי מסחר שונים כגון: פורטל מסעדות, אינדקס נותני שירות וכדומה. המשותף לכל סוגי הפורטלים ואתרי התוכן הגדולים היא העובדה שהם תוכננו מלכתחילה כאתרים המיועדים לאחסון כמויות גדולות של תוכן המתעדכן באופן דינמי אחת למספר ימים או מספר רב של פעמים מדי יום. סוג נוסף של פורטל הוא הפורטל הארגוני שלמעשה מהווה פורטל פנימי של החברה או הארגון והוא מיועד לעובדי הארגון/חברה בלבד ולצרכי ניהול משאבי הארגון.
הקמת פורטלים ואתרי תוכן גדולים – מהיכן מתחילים?
אם גם אתם מתעניינים בהקמת פורטל או אתר תוכן גדול מכל סוג, קיימת חשיבות רבה לשלב אפיון האתר המקדים במסגרתו תדרשו לקבל מספר החלטות בנוגע לתחום עיסוקו של הפורטל/אתר ומטרותיו השיווקיות. ברוב המקרים, שלב האפיון המקדים לצרכי הקמת פורטלים ואתרי תוכן גדולים נועד לצרכי גיבוש תכנית עסקית בה מפורטים כלל עלויות ההקמה והתפעול השוטף של האתר לצד הגדרת מודל הרווח וצפי ההכנסות העתידיות מהפורטל/אתר התוכן, כאשר בסעיף עלויות ההקמה והתפעול השוטף חשוב להכליל את עלויות השרת ושטח האחסון הנדרש לכם, עלות התחזוקה החודשית של הפורטל ועלויות הפיתוח, הבנייה והעיצוב של הפורטל.
מעבר לכך, התכנית העסקית אותה אתם מגבשים לצרכי הקמת הפורטל/אתר התוכן, חייבת להתייחס לנושאים מהותיים כגון: אופן ניהול הפורטל, סביבת התחרות של הפורטל ברשת וכדומה. על מנת לגבש תכנית עסקית שתאפשר לכם להתקדם לצעד הבא: בניית הפורטל/אתר התוכן, אנו ממליצים לכם להסתייע (כבר בשלב גיבוש התכנית) באנשי מקצוע מתחום בניית אתרים המתמחים בהליכי הקמה ובנייה פורטלים ואתרי תוכן גדולים.
מודולים עיקריים לבניית פורטלים ואתרי תוכן גדולים
לאחר גיבוש התכנית העסקית ולאחר שלב האפיון המקדים, תדרשו לפיתוח מספר מודולים עיקריים המהווים למעשה את התשתית הטכנולוגית של הפורטל/אתר התוכן, וביניהם:
- מערכת מתקדמת לניהול התוכן – מערכת ייעודית לניהול תכני האתר באופן שוטף וקבוע, כאשר המערכת חייבת להיבנות בהתאמה מלאה לצרכי תפעול הפורטל ברמה היומיומית.
- מערכת הוספת תכנים על ידי הגולשים – מערכת ייעודית המאפשרת לגולשי הפורטל להעלאות תוכן מכל סוג (בהתאם לאופי וסוג הפורטל/אתר התוכן) בכל רגע נתון, לרבות, ביקורות, המלצות, תגובות וכדומה.
- מערכת דיוור – מערכת ייעודית לשליחת דוא"ל בתפוצה רחבה לגולשי הפורטל לצורך עדכונים שוטפים וכדומה.
- מערכת חיפוש פנימית – מערכת ייעודית המאפשרת לגולשי הפורטל לגשת באופן מהיר לתכני האתר הרלוונטיים לגביהם.
- מערכת פרסום מובנית – מערכת ייעודית המאפשרת לקהל המפרסמים להעלאות תכנים לצרכי פרסום באנרים, כתבות תוכן שיווקי ממומן וכדומה.
וזאת לצד מודולים נוספים המותאמים לכל פורטל/אתר תוכן גדול בהתאם לגודלו המיועד ותחום עיסוקו והתמחותו. חשוב לציין שרוב הפורטלים ואתרי התוכן הגדולים מבוססים על מערכות קוד פתוח המאפשרות יכולות ניהול תוכן דינמיות לכל בעלי ההרשאה למערכת הניהול המרכזית של הפורטל/אתר התוכן, כאשר פיתוח ה- מודולים וה- תוספים למערכות הקוד הפתוח נעשית על ידי אנשי המקצוע מטעמה של החברה לבניית פורטלים בה בחרתם.
כיצד בוחרים חברה לבניית פורטלים ואתרי תוכן גדולים?
בחירתה של חברת האינטרנט שתלווה אתכם משלב האפיון המקדים לאורך כל שלבי הקמת ובניית הפורטל/אתר התוכן, מומלץ שתעשה בהתאם למספר פרמטרים מקצועיים מרכזיים וביניהם: הידע המקצועי והניסיון המעשי של החברה בכל הנוגע להליכי הקמת פורטלים ואתרי תוכן גדולים, היקף הפורטלים ואתרי התוכן הגדולים אותם בנתה החברה לאורך השנים, היקף השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי החברה (מחקרי שוק לצורך שלב האפיון המקדים, פיתוח מודולים, שירותי עיצוב ובנייה, שירותי אחסון וכדומה) וזאת לצד היקף השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי החברה לצרכי שיווק הפורטל וקידומו ברחבי הרשת.
ברוב המקרים, מומלץ לפנות לחברות אינטרנט העוסקות גם בתחום בניית אתרי תוכן גדולים וגם בתחום השיווק הדיגיטלי וזאת לנוכח העובדה שחברות אלו מחזיקות בידע המקצועי הרחב ביותר לצורך הקמת הפורטל/אתר התוכן והתאמתו לכל צרכי הקידום והשיווק הדיגיטלי בשלב הבא.
חברות אינטרנט מובילות בתחומן, מאפשרות לכם להסתייע באנשי מקצוע מהשורה הראשונה לאורך כל שלבי תכנון הקמת הפורטל/אתר התוכן ובנייתו, לרבות, מומחי אסטרטגיה ומחקר, מומחי קריאייטיב (תוכן ועיצוב), מומחי פיתוח מודולים, מומחי שיווק דיגיטלי, מומחי קידום אורגני וממומן ומומחי אינטרנט נוספים אשר יסייעו לכם בכל אחת מהמשימות הנדרשות לצורך הקמת ובניית הפורטל, לרבות, שלב האפיון ויצירת מודל רווח עסקי לפורטל, אפיון ממשק המשתמש, אפיון בסיס הנתונים של הפורטל, עיצוב ובניית הפורטל, קידום הפורטל במנועי החיפוש וברשתות החברתיות ומשימות נוספות הנחוצות לכל בעלי הפורטלים ואתרי התוכן הגדולים.