כל מה שצריך לדעת על קישורי פוטר
תהליך אופטימיזציה לאתר אינטרנט לקידום האתר בגוגל – כל מה שצריך וחשוב לדעת
אופטימיזציה לצרכי קידום אתרים בגוגל היא למעשה הגדרה רחבה למכלול הפעולות הנדרשות לצרכי התאמת עמודי האתר המקודם למטרות ודרישות הקידום השונות בגוגל, לרבות, קידום אתרים אורגני, קידום מודעות ממומנות, קידום תמונות, קידום סרטונים באמצעות היו-טיוב ועוד.
בין יתר פעולות האופטימיזציה הנדרשות לצורך כך תוכלו למצוא: פעולות אופטימיזציה לקוד האתר, פעולות אופטימיזציה למבנה האתר ואופן הניווט בו, פעולות אופטימיזציה לתכני האתר ופעולות אופטימיזציה נוספות הקשורות בין היתר למהירות טעינת דפי האתר, איכות הקישורים הנכנסים ל- ויוצאים מ-דפי האתר ועוד.
בשורות הבאות נציג בפניכם מידע כללי אודות כל אחת מפעולות האופטימיזציה העיקריות הנדרשות לצרכי קידום אורגני בגוגל:
- אופטימיזציה לקוד האתר – פעולות אופטימיזציה המשלבות בתוכן תיקוני קוד אותם יש לבצע לפני תחילת הליכי הקידום האורגני בגוגל. פעולות אלו ניתנות להתאמה לכלל אתרי האינטרנט המיועדים לצרכי קידום, בין אם מדובר באתרי קוד סגור ובין אם מדובר באתרי קוד פתוח (אתרי וורדפרס).
- אופטימיזציה למבנה האתר- מבנה האתר הוא ללא ספק אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת הליכי SEO (קידום אורגני מבוסס אופטימיזציה) ועל שיפור יחסי המרה בין מספר הגולשים המגיעים לאתר לבין מספר הגולשים המבצעים בו פעולה מקדמת מכירה. פעולת האופטימיזציה למבנה האתר מיועדת לצרכי יצירת היררכיה בכל הנוגע לקביעת חשיבותו של כל אחד מדפי האתר והיא כוללת בין היתר חלוקה לקטגוריות תוכן ותתי קטגוריות תוכן במבנה האתר, שיפור יכולות הניווט באתר באופן כזה שהן יאפשרו לכל גולש/ת ממוצע/ת לנווט את דרכו בין דפי האתר בקלות ובמהירות, הימצאותה של מפת XML באמצעותה ניתן לסדר את רשימת דפי האתר בהתאם לחשיבותם.
- אופטימיזציה לתוכן- פרמטר מרכזי נוסף להצלחת תהליכי SEO (ויש שיאמרו המרכזי והחשוב ביותר) הוא נושא תוכן האתר. אופטימיזציה לתוכן האתר היא למעשה התייחסות נקודתית לכל אחת ממילות המפתח וביטויי המפתח אשר נועדו לייצר את הקישור המתבקש בין שאילתות החיפוש השונות בשורת החיפוש של גוגל לבין עמודי התוכן באתר. אופטימיזציה לתוכן האתר לצרכי קידום אורגני בגוגל מתבצעת באמצעות בתגיות ה-מטא (METADATA) השונות המוטמעות בקוד של כל אחד מעמודי התוכן באתר המיועד לקידום.
בכל הנוגע לאופטימיזציה לתוכן האתר חשוב לזכור שהרובוטים של גוגל הופכים עם השנים ל-"אנושיים" יותר ויותר, כלומר, מתחשבים יותר בצרכיו של מבצע החיפוש ופחות בצדדים הטכניים של פעולת החיפוש כגון: צפיפות מילות המפתח בתוכן האתר וכדומה (כפי שהיה נהוג בעבור). כפועל יוצא מכך, חשוב, ראוי ואף מומלץ שכל אחד מעמודי התוכן באתר המיועד לקידום יהיה רלוונטי למילות המפתח המותאמות ורצויות לכם ובעל ערף מוסף לגולש. את הטקסטים השונים המופיעים בעמודי התוכן באתר מומלץ לחלק לפסקאות ולשלב ביניהן כותרות משנה המסכמות את עיקרי התוכן המופיע בכל פסקה ופסקה .
- אופטימיזציה לתמונות – שימוש בתמונות באתרים המיועדים להליכי קידום אורגני חייב להיעשות במסגרת הליכי אופטימיזציה לתמונות המבוססים על הכללים העיקריים הבאים:
- הקפדה יתרה על משקל התמונה באופן כזה שמצד אחד לא יגרע באיכותה ומצד שני לא יכביד על טעינת העמוד
- שימוש תדיר וקבוע בתגית ALT לצרכי תיאור התמונה (לא חייבים לכלול בתיאור התמונה את מילות המפתח בהן בחרתן אך חשוב להפקיד על תיאור מדויק של הנראה בתמונה)
- בניית מפת תמונות לאתר המסייעת לגוגל לסרוק ולאנדקס את התמונות השונות המופיעות בין דפי האתר.
- אופטימיזציה לשיפור מהירות טעינת דפי האתר – הרובוטים של גוגל מייחסים חשיבות רבה למהירות טעינת דפי האתר ולכן אתרים הנחשבים לאיטיים יותר עלולים למצוא את עצמם מדורגים נמוך יותר בתוצאות החיפוש. בנוסף, אתרים "איטיים" יותר זוכים לאחוזי נטישה גבוהים ומהירים יותר מצד הגולשים וכפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות רבה לאופטימיזציה טעינת דפי האתר בין אם מדובר בצורך קידומי ובין אם מדובר בצרכי העצמת חוויית המשמש באתר. חשבו על פעולה זו בדרך הבאה: כמה לקוחות אתם מאבדים בגלל עיכוב של שנייה מיותרת בטעינת דפי האתר וכמה לקוחות תוכלו להשיג לאחר שיפור מהירות הטעינה של דפי האתר בשנייה אחת…ויפה שנייה אחת קודם!
- אופטימיזציה לשיפור יחסי ההמרה – הגעת הגולשים (מציגי השאילתות) לאתר המקודם היא למעשה מהות הליכי הקידום עבור מקדמי אתרים רבים, אך בקרב מביני העניין, מדובר רק בתחילת התהליך וזאת מכיוון שאת קהל הגולשים שהגיע לאתריכם נדרש להפוך לקהל לקוחות וכאן נכנסת לתמונה פעולת האופטימיזציה החשובה ביותר מכולן: אופטימיזציה לשיפור יחסי ההמרה. פעולת אופטימיזציה זו מיושמת באמצעות מגוון רחב של טכניקות ייעודיות הקשורות בין היתר לשלבי האפיון המקדימים של הליך הקידום במסגרתם מוגדרות מטרות הקידום, קהלי היעד הרלוונטיים לכם לצרכי הקידום, פעילות המתחרים במנועי החיפוש וכדומה.
חשוב לנו שתדעו: אנחנו בחברת אקסטרה שמים דגש נרחב של שלבי האופטימיזציה לשיפור יחסי ההמרה וזאת לנוכח העובדה הפשוטה שאת כל מרכיבי האופטימיזציה האחרים הנלווים לתהליכי קידום אתרים בגוגל המבוצעים על ידינו, אנו מיישמים באופן טבעי, חלק ומהיר ולכן אנו מרשים לעצמנו להתמקד בהליכי האופטימיזציה לשיפור יחסי ההמרה ובכך להפוך כל פעולת קידום בגוגל לכלי שיווקי רב עוצמה עבור קהל לקוחותינו.
לצורך כך, אנו נעזרים בכל מחלקות השירות המקצועיות הפועלות בחברתנו, לרבות, מחלקת המחקר המתמחה בביצוע מחקרי מילות מפתח ומחקר מתחרים, מחלקת הקריאייטיב שלנו המורכבת ממעצבים גרפיים ואנשי תוכן מובילים בתחומם, מחלקת האופטימיזציה המתמחה ביישום אופטימיזציה לצרכי קידום אתרים אורגני בגוגל ואנשי מקצוע נוספים הפועלים בחברתנו.
למידע נוסף אודות שירותי הקידום השונים המוצעים על ידינו ופתרונות השירות הנוספים שלנו לצרכי שיווק דיגיטלי ופרסום בגוגל וברשת האינטרנט, אנו מזמינים גם אתכם ליצור איתנו קשר.